Koncept vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a mediálního zásahu. Možnost dodání vlastní grafiky v optimalizovaných formátech pro Facebook.
Podklady od klienta se odvíjejí od typu FB komunikace:
grafika v otevřených datech (photoshop/indesign)
produkty pro nafocení či k využití product placement (např. do videa/livestreamu)
vlastní grafika ve formátu JPG, JPEG nebo PNG, poměr stran 1:1,91 až 1:1, rozlišení alespoň 1080 x 1080 px
video MP4, GIF s poměrem stran 1:1 (pro počítače a mobilní zařízení) nebo 4:5 (jen pro mobil), rozlišení alespoň 1080 x 1080 px, maximální délka a velikost videa: 240 min a 4 GB
Nedoporučujeme dodávat ke sdílení video z Youtube, jelikož Facebook snižuje zobrazení a generuje tak nižší organický dosah.
Doporučujeme videa se stopáží do 1 min, kterými zaujmete okruh uživatelů a udržíte si jejich pozornost.
Facebook stories – video (do 1 min) nebo obrázek s rozměrem 1080px x 1920px
panoramatická fotografie či video (pro 360° koncepty)
Výhry v případě, že jde o soutěžní koncept
Hashtagy a hlavní komunikační linka pro navržení ideální textace.
Doporučená délka textu je do 125 znaků s možností označit profil klienta.
URL adresa, na kterou odkazovat.
Finální výstup je zaslán klientovi ke schválení.
Po skončení je vytvořen reporting statistik a celkové vyhodnocení.
Základní formáty:
FB Post – klasický obrázek a/nebo video, text
FB Livestream video
Živé vysílání s moderátory a influencery ve studiu
Kreativa s call-to-action určená k hlasování pomocí emotikonů a/nebo speciální mechanika pro kvízy či tipovačky
Branding podléhá schválení brand manažerem a je vždy technicky zkontrolován.
Text v kreativě musí být dobře čitelný: velikost min. 11px, max. 28px, a má vysoký kontrast vůči podkladu.
Doporučujeme, aby branding obsahoval call-to-action, které podporuje motivaci kliknout. Akční slova například „Podívej se”, „Soutěžit“, atp.
Doporučená pozice pro logo klienta je na pravé straně brandingu. Velikost loga klienta musí být v přiměřeném poměru k logu webu.
Kreativa nemá stejnou barvu pozadí jako web, je dostatečně odlišená od obsahu.
Branding je fixní bez opakování.
Interscroller
Formát: jpg+ URL
Kreativa: 600 x 1080px
Velikost: do 70 kB
Popis formátu: Mobilní formát fungující na principu posouvání obsahu na popředí a to rozdílnou rychlostí, než posouvání pozadí, které zůstává na svém místě ke vztahu ke stránce. Umožňuje uživatelům stránek převzít kontrolu nad zobrazením reklamy a prohlednout ji jejich vlastním tempem. V rámci celkové výšky kreativy vzniká prostor pro příběh, který je vnitřní hodnotou samotného formátu s účelem vybudit zvědavost, a oslovit uživatele stránek k akci.
Bannery “Square” a “Sky”
Formát: jpg + URL
Kreativa: 300 x 600 px nebo 300 x 300 px
Velikost: do 70 kB
Video
Formát: mp4 720p HD 1280×720 (formát 16:9) + URL
Úroveň hlasitosti: -10dB
Velikost: do 5 MB
Délka videa: do 30s
Pozice:
instream (preroll, postroll) – reklama se zobrazí před spuštěním videa nebo po jeho přehrání
outstream (inRead) – reklama se zobrazí při pohybu po stránce mezi odstavci. Lze využít i další formáty:
square video: 1080×1080 (formát 1:1)
vertical video: 720×1280 (formát 9:16)
Audio formáty
Audio spot
Formát: mp3
Úroveň hlasitosti: -10dB
Velikost: do 1 MB
Doporučená délka audia: 30s
Pozice: instream (midroll)
Audio reklama se přehrává v reklamních breacích vysílání. Odbavení lze zacílit na programové pásmo vč. cílení na uživatele dle regionu.
Popis výher – seznam a podrobnější popis hlavní ceny
Jak často se vyhrává – denně/týdně
Kvízové otázky – tip nebo výběr z možností (doporučeno max 3)
Popis produktu, značky spojované se soutěží – 500 znaků
Odkazy na stránky zadavatele – URL adresy
Způsob distribuce výher – v případě, že neodbavuje distribuci výher klient je třeba doručit výhry nejpozději 3 dny před startem soutěže.
Další grafika – produktové obrázky do galerie – max 300 kB
Pravidla:
Výherní ceny do soutěže podléhají schválení rádia.
Dodání veškerých podklady (loga, obrázky, texty) týden před zahájením kampaně.
Doporučujeme kombinovat poutání přes sociální sítě, posty s prolinkem na stránku soutěže, newsletterem a poutáním ve vysílání
Promo soutěže na hlavní straně v sekci „Soutěže“ (1 týden), pak se přesouvá do archivu.
Herní řád s pravidly, podléhá schválení právního oddělení
Podpora on-air soutěž
Forma: Redakčně zpracovaný článek k probíhající on-air soutěži.
Podklady:
Základní specifikace jako pro On-line soutěž
Herní řád
Fotosoutěže a speciální soutěže
Soutěžní stránka vytvořená na míru klientovi.
Doporučujeme kombinaci komunikace s dalšími formáty: teasing na sociální média (Facebook, Instagram, apod), Branding a Interscroller, PR článek.
Typická realizace:
Koncept soutěže vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a zahrnutých mediálních jednotek.
Podklady – branding stránky, logo, produktové obrázky, texty v otevřených datech (photoshop/indesign) – výhry a požadavky pro zahrnutí je nutno odevzdat a domluvit minimálně 3 týdny před publikací, jinak nemůžeme garantovat včasný a správný start kampaně.
Zajistíme reporting statistik a vyhodnocení soutěže.