Reklamní formáty a specifikace

Sociální sítě

Facebook

  • Koncept vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a mediálního zásahu. Možnost dodání vlastní grafiky v optimalizovaných formátech pro Facebook.
  • Podklady od klienta se odvíjejí od typu FB komunikace:
    • grafika v otevřených datech (photoshop/indesign)
    • produkty pro nafocení či k využití product placement (např. do videa/livestreamu) 
    • vlastní grafika ve formátu JPG, JPEG nebo PNG, poměr stran 1:1,91 až 1:1, rozlišení alespoň 1080 x 1080 px
    • video MP4, GIF s poměrem stran 1:1 (pro počítače a mobilní zařízení) nebo 4:5 (jen pro mobil), rozlišení alespoň 1080 x 1080 px, maximální délka a velikost videa: 240 min a 4 GB
    • Nedoporučujeme dodávat ke sdílení video z Youtube, jelikož Facebook snižuje zobrazení a generuje tak nižší organický dosah.
    • Doporučujeme videa se stopáží do 1 min, kterými zaujmete okruh uživatelů a udržíte si jejich pozornost.
    • Facebook stories – video (do 1 min) nebo obrázek s rozměrem 1080px x 1920px
    • panoramatická fotografie či video (pro 360° koncepty)
    • Výhry v případě, že jde o soutěžní koncept
    • Hashtagy a hlavní komunikační linka pro navržení ideální textace.
    • Doporučená délka textu je do 125 znaků s možností označit profil klienta.
    • URL adresa, na kterou odkazovat.
    • Finální výstup je zaslán klientovi ke schválení.
    • Po skončení je vytvořen reporting statistik a celkové vyhodnocení.
  • Základní formáty:
    • FB Post – klasický obrázek a/nebo video, text
    • FB Livestream video
      • Živé vysílání s moderátory a influencery ve studiu
      • Kreativa s call-to-action určená k hlasování pomocí emotikonů a/nebo speciální mechanika pro kvízy či tipovačky
      • Výjezdy a live streamy z akcí
    • FB soutěž 
    • Facebook stories
  • Formulář pro zadání Facebook_soutěže

Instagram

  • Koncept vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a mediálního zásahu.
  • Podklady se odvíjejí od typu komunikace a finální kreativa je navržena a realizována kreativním týmem. Klient typicky dodává dle typu komunikace: 
    • Photoshop/InDesign
    • product placement (do videa nebo livestreamu)
    • Instastories – video (do 1 min) nebo obrázek s rozměrem 1080 x 1920 px
    • Hashtagy a hlavní komunikační linka pro navržení ideální textace.
    • Doporučená délka textu je do 90 znaků s možností označit profil klienta.
    • URL adresu, na kterou odkazovat (pouze do stories)
    • Umístění komerčního postu do feedu podléhá schválení redakce – musí být v kontextu se značkou, vizuál vytváří redakce
    • Finální výstup schvaluje klient a garant sociální sítě 
    • Po skončení je vytvořen reporting statistik a celkové vyhodnocení.
  • Základní formáty
    • Instagram post  – foto a/nebo video
    • Instastories
    • Instagram soutěž
    • Instagram kvíz/anketa
  • Formulář pro zadání soutěže

Display formáty

Branding  

  • Formát: jpg + URL 
  • Kreativa: 2000 × 1400 px (výřez šířka: 1080px; výška: 210px)
  • Velikost: do 300 kB 
  • Šablony:
  • Pravidla:
    • Branding podléhá schválení brand manažerem a je vždy technicky zkontrolován.
    • Text v kreativě musí být dobře čitelný: velikost min. 11px, max. 28px, a má vysoký kontrast vůči podkladu.
    • Doporučujeme, aby branding obsahoval call-to-action, které podporuje motivaci kliknout. Akční slova například „Podívej se”, „Soutěžit“, atp.
    • Doporučená pozice pro logo klienta je na pravé straně brandingu. Velikost loga klienta musí být v přiměřeném poměru k logu webu.
    • Kreativa nemá stejnou barvu pozadí jako web, je dostatečně odlišená od obsahu.
    • Branding je fixní bez opakování. 

Interscroller

  • Formát: jpg+ URL 
  • Kreativa: 600 x 1080px
  • Velikost: do 70 kB
  • Popis formátu: Mobilní formát fungující na principu posouvání obsahu na popředí a to rozdílnou rychlostí, než posouvání pozadí, které zůstává na svém místě ke vztahu ke stránce. Umožňuje uživatelům stránek převzít kontrolu nad zobrazením reklamy a prohlednout ji jejich vlastním tempem. V rámci celkové výšky kreativy vzniká prostor pro příběh, který je vnitřní hodnotou samotného formátu s účelem vybudit zvědavost, a oslovit uživatele stránek k akci. 

Bannery “Square” a “Sky”

  • Formát: jpg + URL 
  • Kreativa: 300 x 600 px nebo 300 x 300 px 
  • Velikost: do 70 kB 

Video

  • Formát: mp4 720p HD 1280×720 (formát 16:9) + URL 
  • Úroveň hlasitosti: -10dB 
  • Velikost: do 5 MB 
  • Délka videa: do 30s
  • Pozice:
    • instream (preroll, postroll) – reklama se zobrazí před spuštěním videa nebo po jeho přehrání
    • outstream (inRead) – reklama se zobrazí při pohybu po stránce mezi odstavci. Lze využít i další formáty:
      • square video: 1080×1080 (formát 1:1)
      • vertical video: 720×1280 (formát 9:16)

Audio formáty

Audio spot

  • Formát: mp3 
  • Úroveň hlasitosti: -10dB
  • Velikost: do 1 MB
  • Doporučená délka audia:  30s
  • Pozice: instream (midroll)
  • Audio reklama se přehrává v reklamních breacích vysílání. Odbavení lze zacílit na programové pásmo vč. cílení na uživatele dle regionu.  

Audio ad 

  • audio mp3 + banner 1000px x 1000px

Programatická audio reklama 

Obsahové a soutěžní formáty

On-line soutěž

  • Forma: kvíz, možnost otevřené odpovědi 
  • Podklady:
    • Hlavní obrázek (ideálně bez log a textu):
    • Specifikace soutěže pro tvorbu soutěžní stránky:
      • Formulář ke stažení 
      • Nadpis soutěže – 40 znaků
      • Podtitul soutěže – 250 znaků
      • Popis výher – seznam a podrobnější popis hlavní ceny
      • Jak často se vyhrává – denně/týdně
      • Kvízové otázky – tip nebo výběr z možností (doporučeno max 3)
      • Popis produktu, značky spojované se soutěží – 500 znaků
      • Odkazy na stránky zadavatele – URL adresy
      • Způsob distribuce výher – v případě, že neodbavuje distribuci výher klient je třeba doručit výhry nejpozději 3 dny před startem soutěže.
      • Další grafika – produktové obrázky do galerie – max 300 kB
  • Pravidla:
    • Výherní ceny do soutěže podléhají schválení rádia.
    • Dodání veškerých podklady (loga, obrázky, texty) týden před zahájením kampaně.
    • Doporučujeme kombinovat poutání přes sociální sítě, posty s prolinkem na stránku soutěže, newsletterem a poutáním ve vysílání
    • Promo soutěže na hlavní straně v sekci „Soutěže“ (1 týden), pak se přesouvá do archivu.
    • Herní řád s pravidly, podléhá schválení právního oddělení 

Podpora on-air soutěž

  • Forma: Redakčně zpracovaný článek k  probíhající on-air soutěži.
  • Podklady:
    • Základní specifikace jako pro On-line soutěž
    • Herní řád

Fotosoutěže a speciální soutěže

  • Soutěžní stránka vytvořená na míru klientovi.
  • Doporučujeme kombinaci komunikace s dalšími formáty: teasing na sociální média (Facebook, Instagram, apod), Branding a Interscroller, PR článek.
  • Typická realizace:
    • Koncept soutěže vytváříme na míru klientovi dle obdržených požadavků a očekávání. Cena je stanovena od časové náročnosti realizace a zahrnutých mediálních jednotek.
    • Vytvoříme kreativní koncept, grafické zpracování, programování, herní řád, projektový management soutěže.
    • Finální podobu schvaluje vždy klient.
    • Podklady – branding stránky, logo, produktové obrázky, texty v otevřených datech (photoshop/indesign) – výhry a požadavky pro zahrnutí je nutno odevzdat a domluvit minimálně 3 týdny před publikací, jinak nemůžeme garantovat včasný a správný start kampaně.  
    • Zajistíme reporting statistik a vyhodnocení soutěže.

PR článek

  • Titulek: do 50 znaků 
  • Perex: do 100 znaků 
  • Článek: do 1500 znaků
  • Hlavní obrázek (ideálně bez log a textu):
  • Obrázky klienta: do 300 kB, max. 5 + popisky do 100 znaků + URLs
  • Odkazy klienta: max. 3  
  • Pravidla a doporučení:
    • Redakce má právo publikaci článku zamítnout či redakčně upravit pro danou cílovou skupinu. Úpravy jsou realizovány vždy ve spolupráci s klientem.
    • Článek je označený “komerční sdělení”
    • V titulku není název firmy, klienta či produktu, webové stránky.
    • Titulek nenapodobuje sdělení redakce. Např.: “Víme proč”, “Víme jak”, “Zjistili jsme pro vás”, “Vypátrali jsme”, “Super tip”, “Poradíme”, atp. 
    • V titulku je maximálně jeden vykřičník.

Partner newsletteru

  • Podklady k PR článku nebo on-line soutěži
  • Vsazeno do šablony týdenního newsletteru. Poutání na stránku PR článku nebo soutěže.